20 december 2010

Tankens kraft og selvrealisering: Smile or die

Videoen: Smile or die - illustrerer meget godt grundkonceptet i selvrealisering og tankens kraft: Der findes ingen problemer - kun mangel på positive tanker og livsindstillinger !


Det kan ethvert nogenlunde sundt og normalt tænkende menneske da blive helt "søsyg" af.

Jeg har oplevet "metoden" praktiseret på kursus for ledige. Det hører til i kategorien: Belastende oplevelser, jeg overlevede.

Så har jeg også oplevet det praktiseret som ledelsesmetode. Medarbejderne knækkede på stribe - og der blev først sat en stopper for det, da arbejdstilsynet greb ind og tilknyttede et hold virksomhedspsykologer, som blev "hængende" i hvert fald et år. Som er det sidste, jeg har hørt til forholdene.

Videoen: Smile or die - kan ses med en humoristisk vinkel.

Men når metoderne bliver praktiseret i det jeg kalder "virkelighedens" verden - med nogle store menneskelige omkostninger som konsekvens. Så er der ikke så pokkers meget at smile eller grine af...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej...

Har du andre synsvinkler, viden, oplevelser - så skriv en kommentar...

Venlig hilsen Ulla...